Znovu je tu piatok a s ním aj tretia časť seriálu o rockových hitoch hrajúcich z reklám na autá, nápoje, mobily a podobne. Dnes sú pre vás pripravené tri legendárne skladby od legendárnych interpretov.
Už sme si asi všetci zvykli, že pozeranie akéhokoľvek televízneho programu nám prerušuje nemalý počet reklám. Vtedy väčšina divákov prepne na iný kanál. A práve tomu sa tvorcovia snažia vyhnúť tým, že do reklamy vkladajú obľúbené pesničky. Veď kto by prepol inam, ak z televízie počuť The Rolling Stones, Deep Purple či Kiss, aj keď o ponúkaný produkt nemá záujem?
1. I Want To Break Free od Queen v reklame na Coca Colu
V predchádzajúcich dvoch dieloch sme spomínali reklamy na Pepsi, teraz dostane priestor ich najväčší konkurent – Coca Cola. Posolstvo piesne „Chcem sa oslobodiť!“ perfektne vystihli v reklame, v ktorej sa ľudia bláznia, tešia, robia si, čo chcú, jednoducho sú slobodní. Bavia sa tak, ako sa bavil v klipe Freddie v ženskom prestrojení s vysávačom. „V minulosti sme spravili niekoľko skutočne epických klipov a mysleli sme si, že by sme mohli mať trochu zábavy. Chceli sme, aby ľudia vedeli, že sa neberieme príliš vážne a že sa môžeme zasmiať sami na sebe. Myslím, že sme to dokázali,“ povedal o klipe bubeník Roger Taylor. Ten si vraj kvôli nemu aj oholil nohy. Myslím, že práve toto sa Coca Cola snaží touto reklamou povedať.
2. Sweet Child O‘ Mine od Guns N‘ Roses v reklame na John Lewis
Možno viete, možno nie, John Lewis má vraj najkrajšie vianočné reklamy. Vypadne pri nich nejedna slza.
Fanúšikom Guns N‘ Roses padali hlavne v roku 2009, kedy sa u Johna Lewisa rozhodli k reklame pustiť cover verziu Sweet Child O‘ Mine spievanej Taken By Trees. Za zvukov klavírnej verzie jedného z najväčších hitov GNR si máme spomenúť, ako sme prežívali Vianoce, keď sme boli deti a tešili sa z darčekov. Skladba sa v tomto podaní objavila aj vo filme Life As We Know It. Taken By Trees ju vydali ako singel a v britskom singlovom rebríčku obsadila 23. miesto. Originál bol v roku 1989 v tom istom rebríčku na šiestom mieste.
3. Crazy Train od Ozzyho Osbourna v reklame na Hondu Pilot
Idete v aute po diaľnici s celou rodinou a zrazu si začnete spievať acapella verziu Ozzyho debutového sólo singlu Crazy Train. Poznáte to? Nie? To asi preto, že nejazdíte v Honde Pilot. Teda asi to by vám povedali ľudia, ktorým Honda za reklamu zaplatila. Dlhá cesta môže byť zábava, ak máte to správne auto. Neviem ako vy, ale takto nejako si predstavujem môj budúci rodinný život. A pre tých, ktorí ešte nerozmýšľajú nad vlastnou rodinou, je tu druhá reklama s rovnakým hitom. Bitka o titul Princ temnoty sa odohráva v reklame na počítačovú hru World Of Warcraft. Na titul si robí nárok herná postava The Lich King a Ozzy, ktorý tvrdí, že titul patrí jemu od roku 1979. Pozrite si, ako to dopadlo. My rockeri však vieme, kto je a navždy bude jediný „Prince Of Darkness“.
Ďalšie časti seriálu
1. časť, 2. časť, 4. časť, 5. časť, 6. časť, 7. časť, 8. časť, 9.časť, 10. časť